Aloe Fiber - Untuk Kecantikan Luar Dan Dalam

Ramuan Utama

Aloe Vera, Wheatgrass, Dietari Fiber Larut

     Harga  :  RM118.00


Bagaimana tumbuhan ini boleh membantu tubuh anda?

 

1.   Aloe Vera

Pengurusan Berat badan

Ya, Aloe vera amat berguna kepada sesiapa yang ingin menurunkan berat badan.  Dengan lebih 200 komponen nutrien dalam aloe vera (termasuk vitamin B12), anda perlu mengambilnya bersama-sama diet anda/program pemakanan untuk mengurankan berat badan anda.  Meminum aloe vera dua kali sehari dapat membina badan yang ideal.  Ia dapat memudahkan kehilangan berat badan dengan membantu membuang air yang berlebihan daripada sel.

 

Kulit

1.  Merawat kedut, pigmentasi dan menghilangkan parut

2. Boleh merawat dengan cepat kesan terbakar, penyakit kulit, kesan melecur dan masalah kulit seperti psoriasis, eczema, keradangan dan kecederaan pada kulit.

3.  Memanjangkan rangsangan pengeluaran kolagen dan elastin yang mana kedua-duanya adalah perlu untuk menghalang penuaan kulit.

 

Penuaan (orang tua dan pesakit)

Aloe vera adalah salah satu sumber yang penting bagi anti-oksida, Vitamin E, Vitamin C dan Vitamin B12 (sumber semulajadi).  Kajian terkini telah menunjukkan aloe memberi kesan anti-oksida yang baik.  Pengoksidaan pada sel boleh merosakkan DNA serta boleh membawa kepada kanser, penyakit lain dan membawa perubahan yang berkait dengan penuaan.  Komponen anti-oksida melawan kesan penuaan dengan menghilangkan radikal bebas dalam badan

 

Masalah Penghadaman

Aloe vera membantu dalam penghadaman, masalah keradangan usus, ulser colitis, penyakit esofagus, ulser usus, maslah usus yang kronik seperti sembelit, hemorrhaoids, colitis anda penyakit crohn.

 

Darah

Aloe vera boleh bertindak sebagai pembersih darah semulajadi.  Ia meningkatkan hemoglobin, sel darah putih dan platelet.  Ia juga boleh mengembangkan saluran darah supaya dapat meningkatkan peredaran darah.  Zat besi, kuprum, lysine, threonin, asid folik dan thiamin adlah bahan kimia yang berguna. Ia dapat membantu pembentukan darah dan memberi oksigen kepada sel darah merah, meningkatkan penggunaan zat besi, menggalakkan kematang sel darah merah dan meningkatkan hayat hidup.  Ia juga membantu dlam pengeluaran antibodi, membaiki tisu, memberi tenaga, menguatkan sistem keimunan dan membantu pembentukan darah.  Dengan kombinasi asid amino, ia membantu menurunkan tekanan darah tinggi.

 

Metabolisma lemak

Asid amino seperti  methionine, serine, thronine dan molibdenum juga amat berguna.  Ia boleh membuang logam berat dalam badan.  Juga membantu dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein dan dengan itu menghalang pembentukan lemak dalam hati dan arteri.

 

2.  Wheatgrass

Wheatgrass adalah agen penyembuhan yang penting dan efektif kerana ia dapat;

1.  Membersihkan dan membentuk darah

2.  Meningkatkan keadaan kulit dan rambut

3.  Membina kekuatan otot dan daya ketahanan

4.  Melawan serangan penyakit

5.  Menghapus tumor

6.  Bertindak sebagai penahan selera

7.  Merangsang  pertumbuhan kulit baru yang sihat dan menegangkan kulit yang tua

8.  Dengan cepat diserap oleh kulit dan memberi kesan yang lembut dan kulit yang cerah

 

3.  Dietari fiber

Mengambil amaun dietari fiber yang mencukupi boleh memendekkan masa makanan berada dalam usus dan ia juga membantu mempercepatkan pergerakan makanan dan untuk membuang toksin dan sisa buangan dalam badan.  Kewujudan dietari fiber yang mencukupi dalam gastrik boleh membantu dalam mengekalkan kekenyangan dan melambatkan kelaparan.  Dengan itu, ia dapat membantu dalam menurunkan berat badan.

 

Make a Free Website with Yola.